Jak korzystać z zasobów elektronicznych Biblioteki spoza sieci PL?
The European Digital Mathematics Library udostępnia literaturę matematyczną w formie trwałej kolekcji cyfrowej, rozwijanej i utrzymywanej przez sieć instytucji zwaną EuDML Initiative. Inicjatywa EuDML jest stowarzyszeniem nieposiadającym osobowości prawnej, utworzonym przez sieć uniwersytetów, publicznych instytucji badawczych, wydawców, administratorów naukowych baz danych i wiodących dostawców technologii oraz innych podmiotów zajmujących się tworzeniem wysokiej jakości informacji naukowej w matematyce.
The Internet Public Library - IPL's repository (Repozytorium IPL) zawiera ponad 500 000 esejów o multidyscyplinarnej tematyce, które pomogą w pisaniu w pisaniu esejów i artykułów naukowych. Pisanie esejów, prac badawczych i prac semestralnych jest bez wątpienia nieodzowną częścią zajęć akademickich. W szczególności eseje akademickie to skoncentrowane teksty, które wykorzystują dowody, analizę i interpretację w celu rozwinięcia idei lub argumentu. Bez względu na temat, rodzaj eseju lub dyscyplinę nauki, pisanie esejów może być zniechęcające bez dostępu do odpowiednich zasobów. Zachęcamy do zapoznania się się z tymi solidnie przygotowanymi, przykładowymi artykułami badawczymi, z bardzo szerokiej tematyki i wielu dziedzin nauki, które pomogą stworzyć własny pracę naukową.
Project Euclid – Projekt Euclid został opracowany i wdrożony przez Bibliotekę Uniwersytecką Cornell, przy wsparciu finansowym Fundacji Andrew W. Mellona, a obecnie jest zarządzany wspólnie przez Bibliotekę Cornell i Wydawnictwo Duke University. Został on pierwotnie stworzony, aby zapewnić platformę dla małych wydawców naukowych czasopism matematycznych i statystycznych, umożliwiającą przejście z wersji drukowanej na elektroniczną w opłacalny sposób. Dzięki połączeniu wsparcia ze strony bibliotek subskrybujących i uczestniczących wydawców, ponad 70% artykułów w czasopismach hostowanych w ramach Projektu Euclid jest publicznie dostępnych. Project Euclid zawiera 1,8 miliona stron treści z otwartym dostępem.
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki jest adresowane do całego polskiego środowiska naukowego. W repozytorium są udostępniane różnego rodzaju materiały naukowe, takie jak artykuły, książki, materiały konferencyjne, raporty czy rozprawy doktorskie. Dostęp do wszystkich materiałów zgromadzonych w repozytorium jest otwarty. Repozytorium jest zgodne z opracowanym przez Open Archive Initiative (OAI) protokołem pobierania metadanych, dzięki czemu dokumenty w nim udostępnione są łatwe do odnalezienia poprzez serwisy gromadzące informacje o zasobach naukowych w formie cyfrowej.
Repozytorium Cyfrowe Instytutów Naukowych – RCIN powstało w 2010 roku w wyniku oddolnej inicjatywy instytutów. Jego misją jest ucyfrowienie i jak najszersze upowszechnianie, a także zapewnienie stałego dostępu oraz długoterminowa cyfrowa archiwizacja zasobów nauki, w szczególności piśmiennictwa oraz obiektów i danych naukowych, pochodzących zarówno ze zbiorów bibliotek Partnerów jaki i będących wynikami badań i prac aplikacyjnych prowadzonych w Instytutach tworzących RCIN.
Repozytorium Otwartych Danych Badawczych RepOD działa od 2015. Prowadzone jest przez zespół Platformy Otwartej Nauki Interdyscyplinarnego Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego.RepOD jest pierwszym polskim repozytorium otwartych danych badawczych, powstałym z myślą o wszystkich naukowcach i instytucjach zainteresowanych udostępnieniem swoich zasobów.
Numdam to francuska cyfrowa biblioteka matematyki. Na tej stronie można znaleźć pełnotekstowe dokumenty z badań matematycznych: artykuły z czasopism, materiały z seminariów i konferencji, książki i monografie, prace doktorskie. Podczas gdy znaczna część treści została zdigitalizowana, począwszy od pierwszego znanego numeru z tomów papierowych, biblioteka pozyskuje nowsze treści dostarczane przez wydawców. Pełne teksty można bezpłatnie pobrać po okresie karencji (trwającej nawet 10 lat, w zależności od wydawcy).
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17