Odkryj w sobie twórcę! Nauka i zabawa z Biblio­teką CINT

Kierownik projektu: mgr Pau­lina Arty­miuk-Broda

Wspó­łor­ga­ni­za­to­rzy: mgr Ewe­lina Mikos, mgr Alek­san­dra Żydek, mgr Mag­da­lena Ginal­ska, Ryszard Górecki

Projekt był realizowany na XVIII Lubelskim Pikniku Naukowym. Dla naj­młod­szych przy­go­to­wa­li­śmy liczne zada­nia roz­wi­ja­jące kre­atywne myśle­nie. Dzieci miały oka­zję zro­bić wła­sną przy­pinkę ze swoim rysun­kiem oraz zapro­jektować zakładkę do książki. Uczest­nicy mogli wyko­nać pamiąt­kowe zdję­cie w biblio­tecz­nej insta­ramce.

Każde drzewo skrywa swoje korze­nie – odkryj histo­rię swo­jej rodziny

Kie­row­nik pro­jektu: mgr Kata­rzyna Pełka-Smę­tek

Wspó­łor­ga­ni­za­to­rzy: dr Mag­da­lena Cho­łoj­czyk, mgr Anna Stro­jek

Uczest­nicy zapo­znali się z warsz­ta­tem gene­aloga, dowie­dzieli się jak zbu­do­wać wła­sne drzewo gene­alo­giczne, z jakich źró­deł i metod poszu­ki­wa­nia sko­rzy­stać i jak nie popeł­nić błędu, szu­ka­jąc infor­ma­cji o swo­ich przod­kach.

Klocki zostały roz­dane

Kie­row­nik pro­jektu: mgr Monika Sza­rama

Wspó­łor­ga­ni­za­to­rzy: mgr Sta­ni­sława Pie­trzyk-Leono­wicz, mgr Łukasz Tom­czak

Pro­jekt przy­bli­żył dzie­ciom pod­stawy pracy z meta­da­nymi i danymi przy wyko­rzy­sta­niu metody play­ful lear­ning, w tym uświa­do­mie­nie korzy­ści pły­ną­cych z meto­dycz­nego podej­ścia, upo­rząd­ko­wa­nia i zarzą­dza­nia danymi na przy­kła­dzie kon­struk­cji z kloc­ków LEGO.

Odkryj z nami tajem­nice Biblio­teki

Kie­row­nik pro­jektu: mgr Mag­da­lena Ginal­ska

Wspó­łor­ga­ni­za­tor: mgr Alek­san­dra Żydek

Uczest­nicy wzięli udział w grze z ele­men­tami escape room. Ich zada­niem było roz­wią­zy­wa­nie zaga­dek i quizów oraz odnaj­dy­wa­nie wska­zó­wek, ukry­tych w Biblio­tece.

Przy­gody z wyna­laz­kami

Kie­row­nik pro­jektu: mgr Joanna Adam­czuk

Wspó­łor­ga­ni­za­to­rzy: mgr Monika Borecka, dr Anna Koł­tu­now­ska

W trak­cie zajęć uczest­nicy dowie­dzieli się, czym dokład­nie są wyna­lazki. Poznali cie­kawe przy­kłady odkryć. Zoba­czyli, jak wyglą­dały zaraz po powsta­niu, wpro­wa­dze­niu do powszech­nego użyt­ko­wa­nia oraz jak będą wyglą­dały i do czego będą słu­żyły w przy­szło­ści. Dowie­dzieli się jakie są obec­nie na świe­cie naj­dziw­niej­sze wyna­lazki i jakie jest ich zasto­so­wa­nie. Na zakoń­cze­nie zajęć wyko­nali makietę ogrodu przy­szło­ści i zbu­do­wali tele­fon kub­kowy.

Tole­ran­cja + Inte­gra­cja = Róż­no­rod­ność

Kie­row­nik pro­jektu: mgr Anna Gońka

Wspó­łor­ga­ni­za­to­rzy: mgr Anna Powałka, mgr inż. Dariusz Bie­lecki

Warsz­tat edu­ka­cyjny połą­czony z wykła­dem, w trak­cie któ­rego uczest­nicy zapo­znali się z histo­rią powsta­nia i rodza­jami pisma, wypró­bo­wali różne narzę­dzia i tech­niki pisa­nia sto­so­wane na prze­strzeni wie­ków.

Tysiąc lat przed kla­wia­turą

Kie­row­nik pro­jektu: mgr Anna Pomor­ska-Kowal­czyk

Wspó­łor­ga­ni­za­to­rzy: mgr Kata­rzyna Kry­gier-Dura­kie­wicz, mgr Woj­ciech Morek

Warsz­tat edu­ka­cyjny połą­czony z wykła­dem, w trak­cie któ­rego uczest­nicy zapo­znali się z histo­rią powsta­nia i rodza­jami pisma, wypró­bo­wali różne narzę­dzia i tech­niki pisa­nia sto­so­wane na prze­strzeni wie­ków.

W przy­jaźni z przy­rodą! Odczy­tu­jemy znaki i info­gra­fiki w lasach i par­kach

Kie­row­nik pro­jektu: mgr Pau­lina Arty­miuk-Broda

Wspó­łor­ga­ni­za­to­rzy: mgr Ewe­lina Mikos

Uczest­nicy pod­czas pre­zen­ta­cji mul­ti­me­dial­nej poznali zna­cze­nie zna­ków i info­gra­fik, które spo­ty­kamy w prze­strzeniach przy­rody: w par­kach, lasach i na szla­kach gór­skich. Nabytą wie­dzę utrwa­lili pod­czas pracy w gru­pach pro­jektując wła­sną tablicę infor­ma­cyjną „Zasady zacho­wa­nia w lesie”.

 

Zapraszamy do obejrzenia

relacji filmowej

z XVIII edycji

Lubelskiego Festiwalu Nauki

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki LubelskiejPOWR.03.05.00-00-Z036/17