Tysiąc lat przed klawiaturą

Kierownik projektu: mgr Anna Pomorska-Kowalczyk

Współorganizatorzy: mgr Wojciech Morek, mgr Katarzyna Krygier-Durakiewicz

Warsztaty edukacyjne połączone z wykładem, w trakcie których uczestnicy zapoznali się z historią powstania i rodzajami pisma, wypróbowali różne narzędzia i techniki pisania stosowane na przestrzeni wieków.

 

Tak dla tolerancji! Inny nie znaczy gorszy.

Kierownik projektu: Anna Gońka

Współorganizatorzy: mgr Anna Powałka, mgr inż. Dariusz Bielecki

Celem projektu było:
- uwrażliwienie uczniów na problemy nietolerancji i dyskryminacji, a także przemocy i agresji
- kształtowanie postaw młodych ludzi, opartych na tolerancji wobec wszelkiej inności, poszanowaniu praw człowieka i godności ludzkiej (bez względu na rasę,
narodowość, kulturę czy wyznanie)
- poszukiwanie wzajemnego zrozumienia
Podczas spotkania zostały zastosowane różnego rodzaju zajęcia aktywizujące uczestników. Dzięki nim młodzież dowiedziała się co to jest tolerancja i dlaczego jest ważna.

 

Potyczki językowe

Kierownik projektu: dr Karolina Famulska-Ciesielska

Współorganizatorzy: mgr inż. Katarzyna Pełka-Smętek, mgr Anna Strojek, dr Magdalena Chołojczyk

Za pośrednictwem rozmaitych quizów oraz gier planszowych i karcianych młodzież zgłębiła zasady języka polskiego. Wspólnie spróbowali odkryć, czy język polski jest taki straszny, jak go pokazują w memach, i poznali tajniki pracy redaktora w wydawnictwie.

 

Odkryj z nami tajemnice Biblioteki

Kierownik projektu: mgr Magdalena Ginalska

Współorganizatorzy: mgr Aleksandra Żydek

Uczestnicy wzieli udział w grze z elementami escape room. Ich zadaniem było rozwiązywanie zagadek i quizów oraz odnajdywanie wskazówek, ukrytych w Bibliotece. W trakcie warsztatów uczestnicy mieli okazję nieco bliżej zapoznać się z biblioteką akademicką. Na koniec mogli pokazać swoje plastyczne umiejętności.

 

Klocki zostały rozDANE

Kierownik projektu: mgr Monika Szarama

Współorganizatorzy: mgr Łukasz Tomczak

Nie jest łatwo przewidzieć jak będzie wyglądać nasz świat za 50 lub 100 lat. Ale czy zawsze potrafimy odczytać i opowiedzieć o tym, co już dzisiaj nas otacza? Nie tylko w nauce warto czasem inaczej spojrzeć na to, co mamy przed sobą - w ten sposób często znajdujemy odpowiedzi na najtrudniejsze pytania.
- Jak możemy to zrobić?
- Co się stanie kiedy klocki zostaną rozDANE?
Projekt miał na celu przybliżenie dzieciom podstaw pracy z metadanymi i danymi przy wykorzystaniu metody playful learning, w tym uświadomienie korzyści płynących z metodycznego podejścia, uporządkowania i zarządzania danymi na przykładzie konstrukcji z klocków LEGO. Poprzedzone krótkim wykładem zajęcia warsztatowe zawierały elementy organizacji danych, ich wizualizacji oraz pracy twórczej z wykorzystaniem klocków LEGO.

 

Była sobie książka

Kierownik projektu: mgr Anna Pomorska-Kowalczyk

Współorganizatorzy: mgr Katarzyna Krygier-Durakiewicz, mgr Wojciech Morek

Warsztaty edukacyjne połączone z wykładem, w trakcie których uczestnicy zapoznali się z historią powstania książki. Mieli również okazję wykonać metodami hobbystycznymi własną niepowtarzalną książkę, gotową na nową historię.

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki LubelskiejPOWR.03.05.00-00-Z036/17