Tysiąc lat przed klawiaturą
Kierownik projektu: mgr Anna Pomorska-Kowalczyk
Współorganizatorzy: mgr Wojciech Morek, mgr Katarzyna Krygier-Durakiewicz
Warsztaty edukacyjne połączone z wykładem, w trakcie których uczestnicy zapoznali się z historią powstania i rodzajami pisma, wypróbowali różne narzędzia i techniki pisania stosowane na przestrzeni wieków.
Tak dla tolerancji! Inny nie znaczy gorszy.
Kierownik projektu: Anna Gońka
Współorganizatorzy: mgr Anna Powałka, mgr inż. Dariusz Bielecki
Celem projektu było:
- uwrażliwienie uczniów na problemy nietolerancji i dyskryminacji, a także przemocy i agresji
- kształtowanie postaw młodych ludzi, opartych na tolerancji wobec wszelkiej inności, poszanowaniu praw człowieka i godności ludzkiej (bez względu na rasę,
narodowość, kulturę czy wyznanie)
- poszukiwanie wzajemnego zrozumienia
Podczas spotkania zostały zastosowane różnego rodzaju zajęcia aktywizujące uczestników. Dzięki nim młodzież dowiedziała się co to jest tolerancja i dlaczego jest ważna.
Potyczki językowe
Kierownik projektu: dr Karolina Famulska-Ciesielska
Współorganizatorzy: mgr inż. Katarzyna Pełka-Smętek, mgr Anna Strojek, dr Magdalena Chołojczyk
Za pośrednictwem rozmaitych quizów oraz gier planszowych i karcianych młodzież zgłębiła zasady języka polskiego. Wspólnie spróbowali odkryć, czy język polski jest taki straszny, jak go pokazują w memach, i poznali tajniki pracy redaktora w wydawnictwie.
Odkryj z nami tajemnice Biblioteki
Kierownik projektu: mgr Magdalena Ginalska
Współorganizatorzy: mgr Aleksandra Żydek
Uczestnicy wzieli udział w grze z elementami escape room. Ich zadaniem było rozwiązywanie zagadek i quizów oraz odnajdywanie wskazówek, ukrytych w Bibliotece. W trakcie warsztatów uczestnicy mieli okazję nieco bliżej zapoznać się z biblioteką akademicką. Na koniec mogli pokazać swoje plastyczne umiejętności.
Klocki zostały rozDANE
Kierownik projektu: mgr Monika Szarama
Współorganizatorzy: mgr Łukasz Tomczak
Nie jest łatwo przewidzieć jak będzie wyglądać nasz świat za 50 lub 100 lat. Ale czy zawsze potrafimy odczytać i opowiedzieć o tym, co już dzisiaj nas otacza? Nie tylko w nauce warto czasem inaczej spojrzeć na to, co mamy przed sobą - w ten sposób często znajdujemy odpowiedzi na najtrudniejsze pytania.
- Jak możemy to zrobić?
- Co się stanie kiedy klocki zostaną rozDANE?
Projekt miał na celu przybliżenie dzieciom podstaw pracy z metadanymi i danymi przy wykorzystaniu metody playful learning, w tym uświadomienie korzyści płynących z metodycznego podejścia, uporządkowania i zarządzania danymi na przykładzie konstrukcji z klocków LEGO. Poprzedzone krótkim wykładem zajęcia warsztatowe zawierały elementy organizacji danych, ich wizualizacji oraz pracy twórczej z wykorzystaniem klocków LEGO.
Była sobie książka
Kierownik projektu: mgr Anna Pomorska-Kowalczyk
Współorganizatorzy: mgr Katarzyna Krygier-Durakiewicz, mgr Wojciech Morek
Warsztaty edukacyjne połączone z wykładem, w trakcie których uczestnicy zapoznali się z historią powstania książki. Mieli również okazję wykonać metodami hobbystycznymi własną niepowtarzalną książkę, gotową na nową historię.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17