Menadżery bibliografii, w języku angielskim określane jako reference management software, citation management software czy bibliographic software umożliwiają tworzenie osobistych baz bibliograficznych, dzięki czemu badacze mogą zapanować nad zgromadzonymi informacjami o publikacjach i wielokrotnie z nich korzystać, zwłaszcza przy opracowywaniu bibliografii załącznikowych.

EndNote umożliwia:

  • przeszukiwanie baz danych i katalogów online,
  • przenoszenie wybranych opisów bibliograficznych do utworzonych w tym programie swoich folderów (grup) i tworzenie własnych baz bibliograficznych,
  • automatyczne tworzenie przypisów i bibliografii załącznikowej,
  • dobór formatu opisu bibliograficznego,
  • dzielenie się posiadanymi danymi bibliograficznymi z innymi zarejestrowanymi użytkownikami.

Zdalny dostęp do baz  Web of Science (WoS) można uzyskać poprzez zarejestrowanie się na stronie  WoS [Customize Your Experience / Register] z komputerów w sieci PL. Aby utworzone konto było aktywne poza siecią PL, należy je uaktualniać na platformie WoK raz na 6 miesięcy, logując się z komputera w sieci PL.

Uwaga: Praca w EndNote Web wymaga rejestracji.

W przypadku, gdy nie wyświetli się strona EndNote Web, należy odnowić sesję klikając w "establish a new session".

Style bibliografii załącznikowej

Szablony tworzenia bibliografii załącznikowej

Materiały informacyjne: EndNote Web

Zotero to niekomercyjne i otwarte narzędzie ułatwiające pracę z literaturą naukową, organizację źródeł i zarzadzanie opisami bibliograficznymi, z uwzględnianiem różnych stylów cytowań. Pozwala na tworzenie kolekcji dokumentów obejmujących artykuły, obrazy, pliki audi, video, zrzuty stron internetowych i opisywanie ich własnymi słowami kluczowymi oraz ich filtrowanie. Wykrywa dokumenty z poziomu przeglądarki i pozwala na ich dodawanie do swojej biblioteki, umożliwia integrację z edytorami tekstu a także najpopularniejszymi przeglądarkami.

Aplikację można pobrać pod adresem: https://www.zotero.org/

Przydatne materiały dodatkowe:

Mendeley to darmowe oprogramowanie służące zarządzaniu, organizacji i dzieleniu się publikacjami naukowymi. Aktualna wersja oprogramowania Mendeley składa się z trzech podstawowych aplikacji, które są  w pełni zintegrowane

Więcej informacji można znaleźć pod nastepującymi adresami:

Citavi stanowi idealne rozwiązanie dla studentów i pracowników naukowych, którzy szukają narzędzia do gromadzenia i porządkowania wiedzy oraz pomocy podczas pisania publikacji naukowych, prac zaliczeniowych i dyplomowych.

Program ten:

  • stworzony został również pod optymalizację tekstu przy redagowaniu prac do polskich czasopism,
  • posiada dostęp do ponad 8800 stylów cytowań,
  • umożliwia dostęp do ogromnej bazy danych i katalogów bibliotecznych (ponad 4550 katalogów),
  • wtyczka Picker dla programów Internet Explorer, Firefox i Chrome pozwala na dodawanie stron internetowych i plików PDF do swojej prac,
  • współpracuje z innymi programami zarządzającymi bibliografią, przeszukując je i importując tytuły,
  • pobiera pełne teksty artykułów,
  • pozwala także na przeglądanie plików PDF, stron internetowych, dokumentów, obrazów i prezentacji,
  • pomaga przy organizowaniu wiedzy i tworzeniu struktury artykułu lub dowolnego dokumentu,
  • umożliwia współpracę z innymi użytkownikami w ramach wspólnego projektu za pomocą dodatku Citavi Team.

REJESTRACJA NA STRONIE WYDAWCY

INSTRUKCJA REJESTRACJI

PODRĘCZNIK CITAVI

FILM INSTRUKTAŻOWY (j.polski)

FILMY INSTRUKTAŻOWE (j.angielski)

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki LubelskiejPOWR.03.05.00-00-Z036/17